Marijke Knol coaching | didactische coaching
15372
page-template-default,page,page-id-15372,page-child,parent-pageid-2,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

DIDACTISCHE COACHING

Hoe houd ik de klas in bedwang
Hoe houd ik me staande in de vergadercultuur van onze school
Hoe voorkom ik dat ik opnieuw een burn-out krijg
Ik moet meer activerende werkvormen bedenken, hoe doe ik dat

Allemaal vragen waar je als docent tegenaan kunt lopen. Het is fijn om hierover te sparren met een oud-docent die de klappen van de zweep kent en begrip heeft voor de cultuur in het onderwijs. Ook is het fijn om met een buitenstaander over alle schoolse aangelegenheden te kunnen praten. Maar het is vooral een opluchting als je aan het eind van onze didactische coaching kunt dealen met het vraagstuk waar jij tegenaan loopt. Ik heb inmiddels veel docenten en leerkrachten begeleid op verschillende scholen met verschillende niveaus. En de verzuchting aan het einde van het traject is voor mij altijd weer een mijlpaal: “Ik sta weer met plezier voor de klas”.

WAT IS JOUW FAVORIETE ONDERWIJSSTIJL?

Natuurlijk wil je als docent elke leerling of student in de klas bereiken. Maar lukt dat ook? Want jouw favoriete onderwijsstijl is niet per se voor iedere leerling toegankelijk. Ben je een faciliterende docent of treed je liefst sturend op? Ben je inspirerend of heb je een meer raadgevende onderwijsstijl?  Vul de online vragenlijst in en ontvang je eigen Onderwijsprofiel.

Het Persolog Onderwijsprofiel geeft je de mogelijkheid om

  • je eigen voorkeur voor een onderwijsprofiel vast te stellen
  • je lessen aan te passen aan de behoeften van de leerlingen
  • strategieën te ontwikkelen om je eigen didactiek en methodiek te verbeteren.
  • De rapportage bespreken we in een persoonlijk coachingsgesprek.

Het Persolog Onderwijsprofiel draagt  ook bij aan de  verbetering van teamresultaten.

NL-Logo Gecertificeerd trainer Leer- en onderwijsstijlmodel.jpg